Geçenlerde Revell'in
1:24 Ferrari F10 kitini almıştım, boyalarıda aldıktan sonra uzun bir uğraşla kiti tamamladım. İlk defa kit yaptım ve bundan sonra sanırım yapmayacağım çünkü diecast'e göre hem çok daha pahalıya geldi(kit+boyalar) hemde ne kadar temiz çalışılırsa çalışılsın diecast modellere kadar iyi olmuyor. Ayrıca harcadığım zaman ve emek cabası, malesef kit yapacak kadar vaktim olmuyor genellikle. Fakat gerçekten eğlenceli ve rahatlatıcı bir hobi. Şimdi düşündüm de ara sıra tekrarlayabilirim.
Kit size aracın 4 farklı versiyonunu sunuyor. Bunlar 2010 Bahreyn, İspanya, Almanya ve Türkiye GP versiyonları. Hepsi tasarımda ve dekallerde farklılık gösteriyor. Ben sırf barkod dekali yüzünden Bahreyn versiyonunu yapmaya karar verdim. Aslında Türkiye GP yapardım, f-duct sistemi gibi güzel teknik detaylarda vardı fakat Bahreyn'de karar kıldım.
Öncelikle motor ile başladım fakat aracı tamamladıktan sonra içini tekrar açmak mümkün olmayacağından motor detaylandırmaya pek önem vermedim. Aslında herşeyin görünmeyen kısımlarınada özen göstermeyi severim fakat elimde henüz yeterli boyalarımda yoktu kite başladığımda.
Sonrasında sırasıyla süspansiyon öğeleri ve lastikleri tamamladım. Lastiklerde birkaç sorun çıktı. Öncelikle gittiğim hobby markette revell boyaları satılmadığından hepsini tamiya uydurmak zorunda kaldık. Tamiya'da mertallic silver olmadığından metallic grey aldım ve bu janlarda ciddi sıkıntı yarattı. Çok koyu renkli oldular. Bu yüzden araca "bahrain gp dirty version" diyorum birazda. Çünkü ileriki kısımlarda ön ve arka kanadıda biraz kirleteceğim. Bir diğer sorun ise Bridgestone dekalleri. Sağ arka lastiğin okları dalgınlığımdan yanlış tarafa doğru oldu ve sol ön dış yanaktaki bridgestone dekalini biraz hırpaladım. Kısacası lastikler hiç istediğim gibi olmadı..
Şimdi çalışmanın en keyif aldığım kısmına geldik. Kokpit ve direksiyon detayları. Bu kısımda çok vakit harcadım fatkat değdi. Fotoğraflar yeterli olacaktır.
Aracı boyama kısmı ise çok meşakkatliydi. Ayrıca ferrari kırmızısını tutturmakta benim için ayrı bir stres oldu. Zımpara, iki kat astar, zımpara, iki kat beyaz, ve en son 2,5 kat tamiya TS85 ile istediğim rengi elde ettim. Uzun ve zor oldu fakat sonuç beni tatmin etti. Buradada ön ve arka kanadın beyaza boyanması biraz sıkıntı oldu. Parçalar çok küçük olduğundan spreyle boyamak zor oldu bende biraz aceleci davrandığımdan istediğim sonucu tam olarak elde edemedim malesef..
Sonuç olarak uzun dekal işlemlerinden sonra parçaları birleştirdim ve ortaya işte bu çıkıtı.. İlk çalışmam olmasından ötürü sonuç benim hoşuma gitti. Artık bir dahaki sefere edindiğim tecrübeyle daha iyi kitler tamamlamayı umuyorum..
Kullandığım boyalar;
Aralarında 6 yıl gibi bir süre var bu iki otomobilin. Teknik kurallardan dolayı oluşan farkları incelemek çok hoş..
Etiketler: alonso, diecast, ferrari, formula1, hobi, inceleme, kit, model, revell, tamiya